International Journal (2018)

  • Harriet Nyanchama Ocharo & Shinobu Hasegawa: Using Machine Learning to Classify Reviewer Comments in Research Article Drafts to Enable Students to Focus on Global Revision, Education and Information Technologies, Volume 23, Issue 5, pp.2093-2110, (2018).
 

International Conferences/Workshops (2018)


  • Didin Wahyudin, Yoyo Somantri, Erik Haritman, & Shinobu Hasegawa: Students’ perspective of Social Media Role in Technical and Vocational Education and Training (TVET), Proceedings of the  26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018), pp.512-517, (2018).
  • Didin Wahyudin & Shinobu Hasegawa: Elementary School Students’ View to The Educational Game for Children’s Awareness of Disaster, Workshop Proceedings of the  26th International Conference on Computers in Education (ICCE2018), pp.32-39, (2018).
  • Safinoor Sagorika & Shinobu Hasegawa: Designing a Soft-skill Cultivation Platform for Health Care Professionals (HCPs): a study of BRAC’s Community Health Workers (CHW) of Bangladesh, Proceedings of The 13th International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems (KICSS2018), pp.212-217, (2018).
  • Hajime Kira & Shinobu Hasegawa: A process analysis of using time-series screen data with Mindmap creation, 2018 ASEAN Workshop on Information Science and Technology (AWIST2018), pp.19, (2018).
  • Harriet Nyanchama Ocharo & Shinobu Hasegawa: Adaptive  Interface  that  Provides  Coaching, Modeling  and  Fading  to  Improve  Revision  Skill  in  Academic  Writing.  Human Interface and the Management of Information: Applications and Services. Proceedings of the 20th International Conference on Human and Computer Interaction (HCII2018), pp.300-312, (2018). 
 

International Conferences(2017)

  • Harriet Nyanchama Ocharo & Shinobu Hasegawa: Resource Description Framework Models for Representing  the  Revision Process  in  Research  Support  Systems.  Proceedings  of  the  25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017), pp.252-260, (2017)
  • Didin WAHYUDIN & Shinobu HASEGAWA: The Role of Serious Games in Disaster and Safety Education: An Integrative Review, Workshop Proceedings of the  25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017), pp.180-190, (2017)
 

Special Interest Groups (2018)


  • 煤孫 統一郎,長谷川 忍:ソフトウェア開発PBLにおけるコンピテンシの多面評価,情報処理学会研究報告コンピュータと教育(CE),2018-CE-147(15), pp.1-8, (2018).
  • 長谷川 忍, Deni Kurnia, Zheyu Tan, Beuran Razvan:情報セキュリティアウェアネス向上のための意思決定トレーニング環境の提案, 教育システム情報学会研究報告, Vol.33, No.4, pp.73-76, (2018).
  • 太田光一,佐藤禎紀,柏原昭博,長谷川忍,鷹岡亮:Web調べ学習における課題展開診断手法の評価,教育システム情報学会第3回研究会, Vol.33, No.3, pp.1-8, (2018).
  • Zheyu Tan, Shinobu Hasegawa, Razvan Beuran:Concept Map Building from Linked Open Data for Cybersecurity Awareness Training,人工知能学会先進的学習科学と工学研究会 83, pp.1-6, (2018)
  • 原 智英,長谷川 忍:多地点遠隔講義環境におけるつぶやき共有手法に関する提案,信学技報 117(469), pp.113-118, (2018)
  • 何 陽,長谷川 忍:就職活動支援システムにおける会社情報検索機能の開発,2017年度JSiSE学生研究発表会北信越支部,(2018).
  • 松本 和高,長谷川 忍,山崎 智里:疎な時系列データに基づく分娩経過予測に関する研究,人工知能学会先進的学習科学と工学研究会 82, pp.19-22, (2018).
  • 吉良 元,長谷川 忍:Mindmap作成時の時系列画面情報を用いた行動プロセスの分析,教育システム情報学会研究報告,Vol.32, No.7, pp.61-68, (2018)
  • 佐藤 禎紀,柏原 昭博,長谷川 忍,太田 光一,鷹岡 亮:Web調べ学習における主体的学習プロセスの診断手法,教育システム情報学会第6回研究会, Vol.32, No.6, pp.99-106 (2018).
  • 萩原 未来, 柏原 昭博,長谷川 忍,太田 光一,鷹岡 亮:Web調べ学習における適応的な課題展開支援, 2017年度教育システム情報学会学生研究発表会(関東地区), pp.35-36 (2018).
 

Special Interest Groups (2017)


  • 程 秋涛,長谷川 忍:電気現象を可視化するMR電気回路実験システムの提案,人工知能学会先進的学習科学と工学研究会 81, pp.30-33, (2017)
  • 原 智英,長谷川 忍:多地点遠隔講義環境における音情報を用いた雰囲気の推定と可視化手法の検討,信学技報 117(335), pp.1-4, (2017)
  • 水野 沙希子,柏原 昭博,長谷川 忍:プレゼンテーションドキュメント診断によるリフレクション支援,第6回教育システム情報学会研究報告,Vol.31,No.6,pp.127-134 (2017).

 

Annual Conferences (2018)

  • 長谷川 忍, 田中 宏規:プログラミング的思考のためのWebブラウザベース学習環境の試作,教育システム情報学会第43回全国大会,pp.271-272, (2016).
  • 長谷川 忍,卯木 輝彦:PC内蔵カメラを利用した学習者のエンゲージメント分析に関する検討,2018年度人工知能学会全国大会(第32回)講演論文集, 4H1-OS-9a-04,(2018).
  • 佐藤 禎紀, 柏原 昭博, 長谷川 忍, 太田 光一, 鷹岡 亮:DBpedia Japaneseを用いたWeb調べ学習における課題展開診断手法,教育システム情報学会第43回全国大会,pp.171-172, (2018).
  • 萩原 未来, 柏原 昭博, 長谷川 忍, 太田 光一, 鷹岡 亮:Web調べ学習における課題展開のための推薦手法,教育システム情報学会第43回全国大会,pp.173-174, (2018).
 

Annual Conferences (2017)


  • 大坪 誠, 長谷川 忍:適応的なデジタル色識別能力トレーニングシステムの開発と評価,教育システム情報学会第42回全国大会,pp.191-192, (2017). 
  • 太田 光一, 柏原 昭博,長谷川 忍:Webマイクロワールドにおける調べ学習の適応的支援,教育システム情報学会第42回全国大会,pp.385-386, (2017). 
 

Invited Talks (2017)


  • Shinobu Hasegawa: AI in EdTech/LearnTech, Keynote Speech in International Symposium on Material and Electrical Engineering (ISMEE 2017), (プレゼンテーションのみ), (2017).
  • Shinobu Hasegawa: The Role of Gamification to Support Cognitive Skill Improvement, Invited Talk in Asean Japan Joint-Workshop on Computational Linguistics & Informatics (AJCLI 2017), (プレゼンテーションのみ), (2017).
  •  
 

Etc (2017)


  • 長谷川 忍: 人工知能学大事典・教育支援・知的学習環境, 共立出版,pp.1107-1108, (2017)